Oznaczenia
Europejski system ochrony
produktów regionalnych i tradycyjnych
Oznaczenia
W Polsce mamy już 37 produktów
z oznaczeniami ChNP, ChOG oraz GTS
Oznaczenia
Produkty z oznaczeniami ChNP, ChOG oraz GTS
to nasz prawdziwy powód do dumy!

Krótkie podsumowanie kampanii Trzy Znaki Smaku

dodano: 28.01.2016     autor: Trzy Znaki Smaku
Krótkie podsumowanie kampanii Trzy Znaki Smaku

Kampania Trzy Znaki Smaku powoli zmierza do końca – przed nami ostatnie dwa tygodnie, a zatem nadszedł czas na krótkie podsumowanie. Oto, co udało nam się w ciągu tych trzech lat osiągnąć.

1. W ciągu trzech lat kampanii w mediach odnotowano ponad 4250 wzmianek i opisów dot. produktów z unijnymi oznaczeniami jakości, informacji o kampanii, bądź informacji o znakach ChNP, ChOG, GTS. W liczbie tej zawiera się aż 1650 przekazów w radiu i telewizji. Tak dobry wynik mogliśmy osiągnąć dzięki intensywnym działaniom Public Relations: organizowanym konferencjom, spotkaniom i lunchom prasowym, wyjazdom do certyfikowanych producentów, rozesłanym e-newsletterom, rozdysponowanym dossier prasowym itp. Można więc śmiało powiedzieć, że każdy z ponad tysiąca kampanijnych dni był dobrze wykorzystany.

2. O tym, że warto starć się o jedno z unijnych oznaczeń jakości – ChNP, ChOG bądź GTS – przekonywaliśmy samych producentów. Dla nich organizowaliśmy konferencje i seminaria. Z grupą wybranych wytwórców pojechaliśmy do Francji, aby mogli naocznie przekonać się, jak skuteczny i korzystny jest system ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych. O swoich działaniach informowaliśmy poprzez mailingi, a także stały bezpośredni kontakt.

3. Byliśmy obecni, wraz z zaproszonymi przez nas producentami, na wszystkich liczących się targach spożywczych i festiwalach kulinarnych.

4. Opracowaliśmy i wprowadziliśmy w życie ideę Europejskich Dni Produktu Regionalnego i Tradycyjnego, wzorując się przy tym na święcie Beaujolais Nouveau.

5. Gościliśmy w telewizji często i długo. Pojawiliśmy się 6 razy w programach „Dzień Dobry TVN” i 11 razy w „Dzień Dobry TVN Weekend”, 8 razy w programie „Top Chef” oraz 4 razy w programie „Ewa gotuje”. W każdym roku kampanii Trzy Znaki Smaku prezentowaliśmy wykonane przez nas spoty reklamowe – w naszej kampanii telewizyjnej wykorzystaliśmy największe i najpopularniejsze stacje (m.in. TVP1, TVP2, TVN i Polsat) oraz emitowaliśmy spoty w najlepszym czasie antenowym (średnia oglądalność naszych reklam to ok. 80%).

6. Przez trzy lata kampanii opublikowaliśmy kilkaset adwertoriali w prasie opiniotwórczej, branżowej i kobiecej.

7. Z rozmachem podeszliśmy też do działań w social mediach – nasza strona internetowa www.trzyznakismaku.pl oraz fanpage na FB zasilane są co tydzień nowymi informacjami, którym towarzyszą wykonane przez nas artystyczne zdjęcia. Dzięki stworzonej przez nas wyszukiwarce produktów, każdy konsument ma szansę odnaleźć konkretnego producenta lub punkt, gdzie można nabyć produkty z oznaczeniem ChNP, ChOG i GTS. Filmiki internetowe, w których główną rolę odgrywa ambasador naszej kampanii, znany kucharz – pan Grzegorz Łapanowski oraz jeden z produktów regionalnych bądź tradycyjnych, wciąż są oglądane na youtube i cieszą się powodzeniem.

8. Organizowaliśmy liczne konkursy promujące produkty regionalne i tradycyjne z unijnymi oznaczeniami jakości ChNP, ChOG i GTS – dla blogerów i dla producentów, a także dla promotorów tej wyjątkowej polskiej żywności.

9. Wyprodukowaliśmy liczne materiały edukacyjne – broszura i przewodnik, w których opisujemy europejski system ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, trafiły do fachowców zajmujących i się żywnością, a także do zwykłych Polaków. Publikacje te mają szansę być źródłem wiedzy dla kolejnych osób, zainteresowanych naszym dziedzictwem kulinarnym. Nasz przewodnik został także opracowany w formie e-booka.

10. Prowadziliśmy akcję promocyjną w jednej z wiodących sieci sklepów. Dzięki niej odnotowano blisko 500% wzrost sprzedaży produktów z unijnymi oznaczeniami jakości. Jednocześnie do rąk klientów trafiło blisko 2,5 miliona ulotek zawierających informacje na temat oznaczeń i produktów.

Wynikiem tak kompleksowych działań jest znaczny wzrost rozpoznawalności oznaczeń i samych produktów – badanie wykonane przez niezależną firmę badawczą określają go na poziomie 6-8 punktów procentowych.

 To naprawdę dużo, choć oczywiście to dopiero początek naszej drogi.

Aktualności z tej samej kategorii
Mówimy: do widzenia, ale nie – żegnajcie!
Mówimy: do widzenia, ale nie – żegnajcie!
06.02.2016
Szanowni Państwo, i tak oto dobiegły końca trzy lata kampanii „Trzy znaki smaku”, poświęcone promocji unijnego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych z oznaczeniami ChNP, ChOG i GTS. Był to czas bardzo gorący, pracowity, ale i ogromnie satysfakcjonujący. Wiele udało nam się osiągnąć, choć mamy świadomość
Najważniejsze, że dotarliśmy do zwykłego konsumenta
Najważniejsze, że dotarliśmy do zwykłego konsumenta
05.02.2016
W ostatnich dniach kampanii dociera do nas mnóstwo pozytywnych opinii i dowodów na to, że trzy lata ciężkiej pracy odniosły spodziewany efekt. Oto, co powiedział nam autor licznych pokazów kulinarnych z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych z unijnymi oznaczeniami jakości ChNP, ChOG i GTS, pan Wojciech
Zabawa z produktami regionalnymi i tradycyjnymi
Zabawa z produktami regionalnymi i tradycyjnymi
01.02.2016
Przed nami jeszcze tylko dwa weekendy karnawału i znowu trzeba będzie pościć. Dlatego na te ostatnie chwile szaleństwa przygotowaliśmy dla was superprzepisy – oczywiście z produktami z unijnymi znakami jakości ChNP, ChOG i GTS.